چرا باید وب سایت داشته باشیم؟
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

یکی از مهم ترین دلایل داشتن وب سایت، جذب مشتری است. اگر به شبکه اینترنت همانند نگاه افراد موفق جهان بنگریم، مانند یک دهکده جهانی است و اگر بومی به آن دقت کنیم، می‌توان گفت که مشابه دهکده ایرانی است. طبق تحقیقات آماری ۷۰ درصد ایرانیان از اینترنت استفاده می‌کنند یا به عبارتی ۵۶ میلیون نفر جمعیت کشور! کسب و کار شما تنها یک قدم یا یک کلیک از این جمعیت فاصله دارد. فرقی نمی‌کند شما کجای کشور باشید. در تمامی نقاط ایران و حتی جهان تنها یک کلیک با مشتری فاصله خواهید داشت.
داشتن وب سایت مانند داشتن یک تریبون عالی برای شماست.
زمانی که شما وب سایت دارید، دقیقاً مانند آن است که یک تریبون عالی در یک رسانه در اختیار داشته باشید. در این تریبون شما می‌توانید به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید. یکی از استفاده‌های رایجی که از این تریبون می‌توانید داشته باشید، خدمات آموزشی است. اگر شما در زمینهٔ تخصصی خود اقدام به آموزش کنید، این تریبون می‌تواند برای شما و کسب و کارتان فایده‌های بسیار زیادی به همراه داشته باشد. اولین امتیاز داشتن وب سایت، افزایش تعامل با مشتریان است. این عامل سبب شده که روابط بین شما و مشتریانتان بهبود یابد. این بدان معنی است که وقتی شما در زمینه تخصصی خود وارد مباحث آموزشی می‌شوید از نظر گوگل یک وبسایت مرجع به شمار می‌روید. هنگامی که سایت شما یک سایت مرجع باشد، رتبه‌های نخست گوگل از آن شما خواهد بود و این عامل سبب افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش مشتری می‌شود.
صرفه جویی در هزینه‌ها با استفاده از وب سایت
هزینه تبلیغات محیطی روز به روز در حال افزایش است. همچنین شما نیز برای بهبود کسب و کارتان نیاز به تبلیغات پیوسته دارید. اما شاید پرداخت هزینه تبلیغات محیطی برای کسب و کار نوپای شما اندکی سخت باشد. اولین تفاوت مربوط به هزینه‌ای است که شما صرف تبلیغات اینترنتی می‌کنید. هزینه صرف شده برای تبلیغات اینترنتی به نسبت تبلیغات محیطی پایین‌تر است. بنابراین شما می‌توانید به جای استفاده از تبلیغات محیطی و پرداخت هزینه‌های گزاف از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر شما مدتی به تبلیغات محیطی ادامه ندهید از فروش و درآمد شما به شدت کاسته می‌شود. اما در تبلیغات اینترنتی اینگونه نیست. اگر شما یک وبسایت با محتوای عالی داشته باشید، حتی اگر مدتی در وبسایت خود فعالیتی نداشته باشید، امکان ندارد که به نقطه صفر برسید. وب سایت شما هر روز به جذب مخاطب ادامه می‌دهد. با توجه به نکات ذکر شده طراحی وب سایت برای همه کسب و کارها یک امر ضروری است.
ایجاد روابط جدید
وقتی شما یک وبسایت با محتوای عالی در حوزه تخصصی مربوط به کسب و کار خود داشته باشید، احتمالاً سایر همکاران شما نیز وارد وب سایتتان می‌شوند و با کسب و کارتان آشنایی پیدا می‌کنند و بدین صورت همکاری بین شما و این افراد شکل می‌گیرد. ارزش این مسئله از آن جهت است که شما می‌توانید کسب و کار خود را به صورت سلسله مراتبی ببینید. کسب و کارهایی در پایین کسب و کار شما و در بالای آن وجود دارند. این کسب و کارها می‌توانند شما را پیدا کرده و اقدام به همکاری کنند.دلایل داشتن وبسایت
امکان تحلیل مشتری با استفاده از وب سایت
شاید شما با خواندن این تیتر فکر کنید که منظور ما انتقادات، پیشنهادات و نظرات سازنده است که مشتریان در مورد خدمات و محصولات شما می‌دهند. هرچند که این امر بسیار مهمی است. اما منظور ما این مطلب نیست، بلکه فراتر از پیشنهادات و نظرات مخاطبان می‌باشد.
گوگل آنالیتیکس در آنالیز وب سایت
یکی از ابزارهایی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها وبسایت بهتری داشته باشید، ابزار گوگل آنالیتیکس است. این ابزار فوق العاده متعلق به شرکت گوگل می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از آن در طول روز، دقیقه و یا حتی ثانیه مشتریان خود را مشاهده کنید و اطلاعاتی نظیر اینکه مشتریان به کدام صفحات می‌روند و یا در کدام صفحات بیشتر وقت می‌گذارند، اطلاعات کسب کنید. این موضوع کمک بسیاری به بهبود سایت و حتی بهبود خدمات و محصولات شما می‌کند.
وب سایت اختصاصی، ایمیل اختصاصی
در ایران داشتن وب سایت و ایمیل به اعتبار کسب و کار شما کمک می‌کند. اگر شما به تازگی یک کسب و کار راه اندازی کردید، راه‌های ارتباطی شما با مخاطبانتان یک وب سایت عالی و یک ایمیل به نام وب سایت شما است.
اعتمادسازی برای مشتریان
شما می‌توانید با تولید محتوای آموزشی در زمینه تخصصی خود باعث ایجاد اعتماد و جذب مخاطب شوید. البته باید مجوزهای لازم را کسب کنید. داشتن این مجوزها به کسب و کار اینترنتی شما مشروعیت می‌دهند. مخاطبان با دیدن این مجوزها به کسب و کار شما اعتماد می‌کنند و همانطور که واضح است، اعتمادسازی مهم ترین بخش فروش اینترنتی محصولات یا خدمات است.
تعامل با مشتریان
فرض کنید که کسب و کار در حوزه تخصصی خود دارید، همچنین یک وب سایت عالی همراه با مطالب آموزشی خوبی دارید. فردی در گوگل مطلبی را سرچ می‌کند و وارد وبسایت شما می‌شود. شما در وبسایت خود مقاله خوبی در رابطه با سوالی که کاربر سرچ کرده قرار داده‌اید در پایین مقاله یک تیتر بزرگ با عنوان اگر می‌خواهید در رابطه با مقاله بالا یک فیلم آموزشی ۳۰ دقیقه مشاهده کنید، ایمیل یا شماره تلفن خود را برای ما ارسال کرده تا لینک دانلود را در اختیارتان قرار دهیم. احتمال زیاد کاربر شما ایمیل یا شماره تلفن خود را در اختیارتان قرار می‌دهد و این آغاز یک ماجرای جذاب خواهد بود.
مزایای ماجرایی که در بالا به آن اشاره کردیم چیست؟
اگر کاربری وارد سایت شما شود و پاسخ سؤال خود را با خواندن این مقاله از شما کسب کند، احتمالاً چند روز دیگر از وبسایت شما چیزی در خاطرش نمی‌ماند. اما اگر ۲۰ روز دیگر شما با در اختیار داشتن شماره تماس یا ایمیل آن شخص، پیامی که در بردارنده یک امتیاز و پیشنهاد خوب در راستای کسب و کار خود به آن شخص بدهید، احتمالاً دوباره شما را به یاد می‌آورد. این تکنیک یکی از بنیادی‌ترین تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ است که باعث ایجاد ارتباط زنجیره‌ای برای اتصال بین شما و مخاطبان می‌شود.

ممنون که تا پایان این مقاله ما را در وبلاگ لوکس بلاگ همراهی نمودید. امیدواریم که از مطالعه مطالب لذت برده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: